Search
Now showing items 1-5 of 5
THE POTENTIAL EFFECTS OF POLITICAL MANOEUVRES ON EUROPEAN TRADE
(АИ "Ценов", 2014)
This research paper consists of three parts. Part one presents some essential, semantic and synonymous characteristics of the concept of
“effect” and arrives at the conclusion that almost any effect stems from a certain ...
AN OUTLINE OF HARD AND SOFT PARTNERSHIPS IN INTERNATIONAL BUSINESS
(АИ "Ценов", 2014)
This research is in two sections. The first promotes the possible types of partnerships and emphasis is placed on business relations. It also introduces the phenomenon of a ТРР (Trans-Pacific
Partnership). It defines the ...
ECLECTIC VIEWS ABOUT THE INTERNATIONAL BUSINESS AND MANAGEMENT
(АИ "Ценов", 2010)
The article consists of four parts: The first part identifies the main characteristics of the modern global
economy, outlines the global problem which has a product substance, and attempts to formulate the main contradictions ...
РАЗРАБОТВАНЕ НА КОНЦЕПТУАЛЕН МОДЕЛ ЗА СИСТЕМЕН ПОДХОД ПРИ ИЗБОР НА МЕЖДУНАРОДЕН ПАЗАР
(АИ "Ценов", 2011)
Изборът на международен пазар е едно от най-важните решения в стратегическото управление на предприятието. Въпреки тази негова важност, често решенията се основат на интуицията. С развитието на технологиите и засилената ...
В ТЪРСЕНЕ НА ИДЕИ ЗА РАЗВИТИЕ НА НОВАТА РАБОТНА СИЛА
(АИ "Ценов", 2011)
Изследването се състои от две части. В първата – в силно синтезиран вид е разгледан цивилизационно-религиозният фактор и в каква степен осигурява преки и косвени предпоставки за разгръщане на човешкия потенциал. Във втората ...